Wednesday, May 14, 2008

Jag tycker om doften av nytvättat hår.
Jag tycker om vatten som är rent och klart.
Jag tycker om det heliga evengeliet, men jag är inte alltid säker på att jag förstår vad det handlar om.
Jag tycker om att inte kunna skilja mellan vad som är religion och vad som är filosofi.
Jag tycker om att begå misstag, ibland kan det vara väldigt uppfriskande.
Jag tycker om öronsnibbar och knäskålar.
Jag tycker om en köldspricka som jag brukar få mitt på underläppen om vintern, min kusin har en likadan.
Jag tycker om att försöka beskriva känslan av att bli berörd i själen.
Jag tycker om att inse att ibland är inte orden fel, bara för många.
Jag tycker om min mormor Margot väldigt mycket, när hon blir arg växer hon ett par decimeter och får ett grönt skimmer omkring sig.
Jag tycker om att vara ledsen när jag vet att det kommer att gå över.
Jag tycker om sorgsna filmer men jag gillar inte att gråta på bio, ändå kan jag inte hejda mig många gånger.
Jag tycker om att tänka på att Lars von trier borde få böta för onödigt användande av stråkar i filmen "Dancer in the dark"
Jag tycker om Björk, trots att hon ställde upp och spelade huvudrollen.
Jag tycker om att både Björk och Trier påstår att de aldrig hört talas om varandra innan de började arbeta tillsammans med filminspelningen.
Jag tycker om helgonbilder, men jag pussar inte på dem om det inte är någon jag känner.

2 comments:

Linda said...
This comment has been removed by the author.
Linda said...

Oj jag skrev fel. Vi är bakfulla efter festen. Såhär ska det vara:


Jag och Vera tycker om dig och examensfesten var inte ALLS samma sak utan dig. VI följde i alla fall förra årets tradition så Vera vaknade upp i min soffa idag.
Många rödfärgade pussar från dina författarkvinnor!